7 augusti 2011

Runt triangelkort

Haha, ja rubriken är ju ganska motsägelsefull i sig själv där ;)

Jag fick en beställning av min kusin på ett kort till hans dotter som skulle fylla ett så jag gjorde ett lite roligt och gulligt kort. Sen hörde han inte av sig mer efter han lagt beställningen, så detta kortet behåller jag helt enkelt själv. Det var jätteroligt att göra kortet, och jag gjorde det efter en mall som jag hittade hos FruarnaLilja (dem har en massa olika mallar att inspireras av!).


Framsidan, ihopbunden och klar!


Igen.. :D


Och så tillslut insidan

Jag skrattar lite åt mig själv så här efteråt. Jag funderade och funderade på hur jag skulle kunna stänga kortet på ett snyggt sätt. Så jag virade bandet på ett helt okej sätt, blev ett fint mönster på baksidan med av det. Så inget fel med det. Men hade jag velat göra det lätt för mig så går det ju att lägga flikarna så att dem "stänger" varandra. Omlott liksom. Förstår ni?


Material:
Lila cardstock - Leksakshuset
Mönstrade papper - båda från Sassafrass 6" wee-bundle
Blommor - Ingen aning =/
Grönt band - Ciliinpapers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar